Враження Лілії Мегедин про участь в Мандрівному Docudays UA

Наша колега – Лілія Мегедин, з Львівської спеціалізованої середньої загальноосвітньої школи №2 з поглибленим вивченням англійської мови, котра модерувала обговорення двох фільмів з дітьми на базі Львівського кіноцентру, поділилась з нами своїми враженнями.

Щодо фільму «Габріель повідомляє з чемпіонату світу»

“Із захопленням спостерігала за головним героєм фільму, за його ініціативністю і наполегливістю. Це один з тих фільмів, який варто побачити і дітям, і дорослим, і фанатам футболу, і тим, хто не цікавиться цим видом спорту взагалі. Доступно, цікаво і просто про головне.

Вже сама назва зацікавила глядачів. Серед учнів було чимало тих, хто любить футбол, вболіває за улюблені команди, і займається цим видом спорту. Звичайно ж, вони слідкували за матчами Чемпіонату світу, тому відповісти на запитання про організаторів та результати Мундіалю-2014 було нескладно.

Музика, яку використав режисер, привертала увагу до фільму. З одного боку – весела і святкова атмосфера Чемпіонату, з іншого – повсякденне життя жителів Бразилії у злиденних умовах.

Переконана, що кадри, які побачили глядачі, допомогли їм розгледіти зворотну сторону медалі. У ЗМІ все виглядає дуже урочисто і яскраво. Вболівальники з нетерпінням чекають на цю подію, тому не звертають увагу на інші, набагато важливіші. В той час поза нашими телеекранами залишаються проблеми, які потребують негайного вирішення.

Під час обговорення учні звернули увагу на права дітей, які були порушені. В першу чергу згадали право на житло, на відпочинок та дозвілля, а також на власну думку, яку дорослі мають взяти до уваги, якщо йдеться про інтереси дітей.

Глядачі поділилися також своїми ідеями щодо проектів, які б вони запропонували реалізувати, якби мали допомогу спонсорів та місцевої влади. До прикладу,

• реконструкція старих будинків,
• будівництво спортивних майданчиків (чим більше, тим краще), де б відбувалися майстер-класи для дітей з різних видів спорту, щоб це було доступним для різних категорій населення,
• оновлення львівських трамваїв, в яких було б приємно їздити по місту;
• гарні нові школи;
• парки для активного відпочинку усієї сім’ї.

Важливо для учнівської аудиторії також те, що герої фільму, і Габріель, і Веслі, – їхні однолітки. Вони, не чекаючи допомоги та фінансування уряду, спонсорів та ФІФА, беруть ініціативу в свої руки, організовують дозвілля для дітей власними силами.

Чудовий мотиваційний фільм! І ще один приклад того, як треба боротися за свої права, не просто знати, а діяти! Здавалось би, що може зробити дитина, щоб захистити свої права?! Може! Розповісти правду всьому світу про те, як вплинув Чемпіонат на дітей Бразилії!

Сподіваюся, що фільм допоміг учням зрозуміти, що часто ми звертаємо увагу на другорядні речі, забуваючи про щось важливе. Досить довго права людини також вважалися чимось другорядним, але, на щастя, є ті, хто думає інакше.

Щодо фільму «Зламані гілки»

Події історії потребують осмислення та аналізу, щоб зробити висновок на майбутнє. Все ж дуже важко повертатися до трагічних сторінок історії, болючих тем, про які хотілось би забути. Голокост – одна із найжорстокіших подій історії, злочин проти людяності, величезна трагедія єврейського народу і пересторога для усього світу на майбутнє.

Такі фільми, як «Зламані гілки», допомагають краще зрозуміти та уявити долю людини у часи збройних конфліктів, подумати про причини людських страждань і як можна їм запобігти.

Тематика фільму для учнівської аудиторії була знайомою. Вони відповіли на запитання про Другу світову війну, про Голокост і гетто. Після перегляду висловили свої думки щодо назви фільму:

• родинне дерево – саме так схематично зображають історію сім’ї чи родини;
• зламані гілки – символ життя, яке раптово обірвалося, і вже не може дати свої плоди – нащадків;
• життя людини безцінне, але «зламати» його можна дуже легко, як гілки дерева;
• зламані гілки – зламані долі в часи війни, втрачені можливості, ідеї, відкриття, зміни на краще.

Багатьом глядачам, як і мені, вперше довелося побачити фільм у жанрі документальної анімації. Після перегляду учні стали учасниками вікторини «Уважний глядач». Впевнена, що деталі, які зобразила режисер фільму, запам’ятаються надовго.

На запитання про права людини, які порушуються у часи збройних конфліктів, охочих відповідати було багато. Перша відповідь, що прозвучала, – ПРАВО НА ЖИТТЯ. Згадали про право на любов і піклування, медичну допомогу, власну думку, свободу релігії, освіту, дозвілля та інші.

Якщо спочатку не всі глядачі були налаштовані на сприйняття такої важливої серйозної інформації, то після перегляду вони активно долучилися і до вікторини, і до обговорення. Зуміли пояснити значення терміну «злочин проти людяності», згадали про міжнародні організації та документи, які в наш час захищають права дітей.

Учням довелося подумати довше над тим, хто захищав права дітей тоді, коли не існувало міжнародних договорів та організацій. Хотілося звернути увагу на те, що у важких, здається, безвихідних ситуаціях можуть допомогти небайдужі люди. Ті, хто розуміє, що таке людська гідність, кому байдуже на ідеологію партії, хто розуміє і не навіть не сумнівається у безцінності людського життя.

Думаю, що багатьох присутніх фільм не залишив байдужими. Хтось зрозумів і побачив більше, хтось менше, та кожному, мабуть, запам’ятається, якою важкою і трагічною є доля людини в час війни, що можна втратити назавжди.

Фільм «Зламані гілки» – історія, яка ще раз наштовхує на роздуми про наслідки страшних антигуманних ідей і бездіяльності тих, хто поряд. І це не лише трагедія єврейського народу, такі події – це приниження людської гідності.

Хотілось би, щоб цей документальний анімаційний фільмі змогли побачити якнайбільше глядачів.

Величезна подяка організаторам Міжнародного фестивалю документального кіно Docudays UA за те, що права людини вважаєте пріоритетними і робите все, аби пояснити це глядачам!”

Post Author: СІМ

Прокоментувати

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *.